שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

סולם טלסקופי – הפתרון הנוח לגובה ולשטח

אחד הפתרונות החדשניים והנוחים ביותר לעבודה בגובה הוא הסולם הטלסקופי. מהו בדיוק סולם טלסקופי, איך משתמשים בו ומהם היתרונות והחסרונות שלו לעומת סולמות מסורתיים?

על כל אלה נרחיב בכתבה הבאה שנעשתה בשיתוף עם חנות דיל הדילים המשווקת מגוון סולמות טלסקופיים בהם, סולם טלסקופי 4 מטר, סולם טלסקופי 3.2 מטר ועוד.

כמה מילים על מבנה הסולם הטלסקופי

מבנה הסולם הטלסקופי הוא מתוחכם. כאשר הוא סגור, גובהו קטן יחסית, מה שהופך אותו לקומפקטי ונוח לאחסון. כאשר פותחים אותו, הוא נפרש לאורך מרשים, מה שמאפשר שימוש יעיל בעבודה בגבהים שונים. מנגנון הפתיחה והסגירה שלו מבוסס על צינורות טלסקופיים המשתלבים זה בתוך זה, וכאשר פותחים את הסולם, כל חלק ננעל במקום בצורה בטיחותית.

יתרונות של סולם טלסקופי

ניידות ונוחות אחסון

אחד היתרונות הבולטים של הסולם הטלסקופי הוא האפשרות לקפל אותו לגודל קומפקטי.
בשונה מסולמות מסורתיים, שגודלם קבוע ולעיתים יש קושי לאחסן אותם, הסולם הטלסקופי מתקפל בקלות כך שהוא תופס מעט מאוד מקום וניתן לאחסן אותו בקלות. משום כך, הוא הופך לאידיאלי לבעלי מקצוע שצריכים לשאת אותו ברכבם או לאנשים שאין להם הרבה מקום אחסון בביתם.

קלות נשיאה

בשל העובדה שסולמות טלסקופיים עשויים לרוב מאלומיניום, הם קלים לנשיאה. גם כאשר הסולם פתוח, משקלו נשאר נמוך יחסית, כך שאפשר להעביר אותו ממקום למקום בקלות רבה.

בטיחות

אחד החששות הגדולים בכל עבודה בגובה הוא נושא הבטיחות. סולמות טלסקופיים כוללים מנגנוני נעילה מתקדמים שמוודאים שהסולם יישאר יציב לאורך כל זמן העבודה. בנוסף, המון דגמים של סולמות טלסקופיים מגיעים עם רגליים למניעת החלקה, כך שניתן להשתמש בהם בביטחון מלא גם על משטחים פחות יציבים.

חסרונות של סולם טלסקופי

למרות היתרונות הרבים של הסולם הטלסקופי, ישנם גם כמה חסרונות שכדאי לקחת בחשבון:

עמידות לאורך זמן

למרות שהסולמות עשויים מחומרים קלים אך חזקים, כמו אלומיניום, החלקים הנעים במנגנון הטלסקופי יכולים להישחק עם הזמן, במיוחד אם הסולם חשוף למזג אוויר קשה או בשימוש אינטנסיבי.

מגבלת גובה

לרוב, סולמות טלסקופיים אינם מגיעים לגבהים גבוהים במיוחד כמו סולמות מקצועיים ייעודיים.
אם אתם עובדים על פרויקטים הדורשים גישה לגבהים חריגים, ייתכן שתזדקקו לפתרון אחר.

שימושים נפוצים לסולם טלסקופי

סולמות טלסקופיים מתאימים למגוון רחב של שימושים והנה כמה מהם:

 

-שימוש ביתי: תיקונים קטנים בבית, תליית תמונות, גישה לעליית גג, ניקוי חלונות וכדומה.

-שימוש חיצוני: גיזום עצים, ניקוי מרזבים, תיקונים חיצוניים לבית, עבודות גינון.

-שימוש מקצועי: סולמות טלסקופיים הם כלי עבודה נפוצים בקרב חשמלאים, טכנאים, אנשי בניין ועוד.

שורה תחתונה

הסולם הטלסקופי הוא חידוש משמעותי בעולם הכלים לעבודה בגובה. בזכות יכולתו להתקפל לממדים קטנים וקומפקטיים ולספק גמישות רבה בשימוש, הוא הפך לכלי עבודה פופולרי הן עבור אנשים פרטיים והן עבור אנשי מקצוע. חשוב לזכור לשמור על הסולם היטב ולוודא שהוא ננעל בבטחה בכל שלב וכך להנות מיתרונותיו לאורך זמן.

סולם טלסקופי 4 מטר

תפריט נגישות